· 

Roodborstje

Lieve volgers en bezoekers

 

Vandaag weer eens een blog. Genieten jullie ondanks de regen en wind ook zo van de Imbolctijd? 's Avonds niet meer in het donker thuis komen, zelfs koken nog bij daglicht. Wat is dat snel gegaan, begin januari was het nog zo donker. Overal zie ik sneeuwklokjes en de eerste krokussen.  De toverhazelaar staat nu echt overal in bloei en de magnolia heeft dikke knoppen. En dan zie ik steeds mijn lievelingsvogeltjes opduiken, druk in de weer  met poedelen in waterplasjes en hippend door mijn tuin. Achter het keukenraam moet ik steeds het liedje 'Roodborstje tikt' zingen! (als je het niet kent, het lied staat erop)

Wat houd ik toch van die vogeltjes en ik moest onze poes Zappa vandaag eerst streng toespreken voor hij naar buiten mocht. 'Zappa, je laat de roodborstjes en andere vogeltjes met rust, niet vangen!' 

En toen was het tijd voor een sprookje. Er bestaat wel een sprookje over het roodborstje en dat is een christelijk verhaal., met de beste wil van de wereld kon ik er niets heidens in zien, soms lukt dat met wat kleine aanpassingen of voel ik direct wat de voorchristelijke oorsprong van het verhaal is.  Tenminste dat dacht ik....... achteraf denk ik dat ik in de boodschap van het verhaal toch een heidense oorsprong heb 'gehoord'. 

Na het lezen van het verhaal ben ik gaan schrijven aan een ander sprookje, want in mijn fantasie, zag ik voor me hoe het roodborstje 'echt' aan zijn rode borstje was gekomen en ja dan is de middag zo voorbij. Ik verdween in mijn eigen verhaal. Het verhaal draait om vriendschap, moed en vooral om vertrouwen in het uitkomen van je wens. En dat is precies waar magie omdraait.

Je wens duidelijk formuleren, loslaten en dan erop vertrouwen, nee zeker weten, dat je wens uitkomt.

Voor mij is het roodborstje door magie aan zijn rode borst gekomen en krijg ik daardoor altijd de parkeerplaats die ik wens ;).....

Magie I love it!

Veel plezier met lezen en zingen! 

liefs Oma Heksje

p.s.Ben echt heel benieuwd hoe jullie dit verhaal vinden.....

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Marie Anne (maandag, 11 februari 2019 09:04)

    Wat een prachtig verhaal oma heksje! Je moet een boek gaan schrijven met korte verhalen!! Wat zal Tijsje vol spanning en met rode wangetjes naar je verhaal luisteren! ❤