· 

Hoera Imbolc!

Lieve volgers en bezoekers,

 

En dan is het ineens zover...….. IMBOLC yeah!

Nu is het tijd om het huis lekker te luchten, schoon te maken (ik ben niet zo van de grote schoonmaak, maar de ramen zemen staan wel op mijn lijstje) en écht alle YULE versieringen opruimen. Tsja en bij mij aan de voordeur hing dus nog een krans, hoppa weg ermee. Dan rest alleen nog Yule op deze site, hoppa …. nee, niet weg ermee natuurlijk, maar wel even onzichtbaar tot het weer Yuletijd wordt en dan gaat Yule weer open met nieuwe items erbij. Zo blijft de site groeien en naar ik hoop verrassen.

Zoals met de andere jaarfeesten voelt het voor mij meer als Imbolctijd en die duurt wat mij betreft tot het Ostarafeest, als de lente echt daar is.

Vorige week vrijdag is mijn Imbolc gevoel al begonnen. Met kleindochter Tijsje ging ik naar de geitenboerderij en ja hoor de eerste pasgeboren lammetjes dartelden daar al rond en heel veel kleine biggetjes lurkten melk bij een moeder varken dat nog duidelijk zo vlak na de bevalling geen zin had in al dat grut. Wij aten lekker pannenkoeken met chocolademelk.  We klopten hier en daar al op een Vlier en ook al was het berenkoud, wij waren warm van plezier.

Nu gaan we de weken van verwachting en verrassing in. De ene dag ijs en sneeuw en de andere dag een eerste bloemetjes of groen blaadje.

Van de week hoorde ik  's ochtends een merel in het schemerdonker voorzichtig zijn lied fluiten en dát vind ik dus zo genieten.

Dan werd afgelopen weekend ook nog een prachtige kleine jongen geboren bij een lief stel dat ik afgelopen Beltane mocht Handvasten. Wat een Imbolc blessings! Best toepasselijk is dan het verhaal (en het liedje) van de Wortelkindertjes.  Heksendin (en fan van de Oma Heksje site van het eerste uur) Marie-Anne las het altijd aan haar kinderen voor toen die nog klein waren en ze heeft het verhaal in dichtvorm gemaild voor op de site. Toen vond ik zelf nog een klein simpel liedje over de wortelkindertjes.  Wat een schattige uitbreiding. Mijn Imbolc weekend kan niet meer stuk

Veel lees, knutsel en zangplezier, geniet van de wakker wordende natuur en tot de volgende blog!

Liefs oma Heksje

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Marie-Anne (vrijdag, 01 februari 2019 08:53)

    Oh oma heksje, dat liedje!!� wist niet dat het bestond. Als ik het allemaal zo zie staan vind ik het zo jammer dat mijn kinderen al groot zijn. Ik wens jou en al jouw liefsten een mooi imbolc�

  • #2

    Oma Heksje (vrijdag, 01 februari 2019 11:00)

    Begrijp precies wat je bedoelt.... nu prijs ik me gelukkig met een kleinkind, toch was het ook leuk geweest als ik met mijn eigen gezin het jaar rond echt had kunnen vieren. We wisten het toen nog niet Marie-Anne. Beetje meehibbelen met de vrije school feesten. Was het ook niet helemaal. Dit is trouwens wel mijn drive om jonge heidense ouders van nu wel in die behoefte te voorzien. En als oma heb ik daar ook wat tijd voor nu.

  • #3

    Marie Anne (vrijdag, 01 februari 2019 22:00)

    Precies Moon. Ik geniet ervan om mijn coach kindertjes hiermee te helpen. En mijn tijd wat oma betreft komt nog wel. Alles heeft zijn tijd. En mijn kids hebben op mijn manier toch al wel een deel meegekregen. Ik geniet van je site �